Compania de investiții pe bursele internaționale XTB consolidează măsurile de securitate pentru investitori prin introducerea unui nou tip de autentificare TOTP (Time-based One-Time Password). Începând cu luna iulie, utilizatorii platformei pot opta și pentru metoda de autentificare bazată pe coduri generate în aplicații externe precum Google Authenticator, Microsoft Authenticator sau Apple Passwords.
Noua metodă introdusă de Grupul XTB pentru investitorii săi vine într-un context în care atacurile cibernetice și fraudele informatice sunt o problemă reală majoră atât la nivel global, cât și în România. De exemplu, autoritățile române aveau în lucru, numai în primele 4 luni ale acestui an, aproape 2.200 de dosare de fraudă informatică și atacuri cibernetice, potrivit datelor publicate de Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Aceeași sursă mai arată că fraudele cu investiții sunt pe primul loc la nivel european.
„Securitatea fondurilor clienților XTB este o prioritate pentru noi. De aceea, acționăm constant în trei direcții: dezvoltarea çi diversificarea metodelor de autentificare, impunerea protecției 2FA pentru conturile clienților çi comunicarea activă pe teme de educație în securitate cibernetică. Ne-am asumat un rol activ în prevenirea fraudei online, prin urmare, le oferim investitorilor noçtri instrumente de protecție reale çi accesibile”, spune Irina Cristescu, General Manager XTB România.
2FA, activată automat pentru un plus de siguranță
Din 2024, autentificarea în doi pași (2FA) a clienților XTB a fost disponibilă sub forma codurilor trimise prin SMS. Această metodă rămâne valabilă, însă odată cu introducerea TOTP, clienții au acum acces la o alternativă mai sigură, bazată pe aplicații externe precum Google Authenticator, Microsoft Authenticator sau Apple Passwords. Această nouă opțiune reduce riscurile asociate transmiterii codurilor prin SMS, metodă care, deși populară, poate fi vulnerabilă la atacuri precum SIM swapping sau interceptarea mesajelor. Chiar dacă autentificarea 2FA este o măsură esențială pentru securizarea conturilor, datele interne arată că doar 13% dintre clienții XTB România folosesc în prezent 2FA, chiar și în contextul campaniilor de informare derulate de companie în mod recurent.
Astfel, XTB anunță că, începând cu luna august, autentificarea în doi pași (2FA) va fi activată automat pentru toate conturile existente. De asemenea, în trimestrul al patrulea al acestui an, activarea 2FA va deveni standard pentru toate conturile noi, ca parte a eforturilor continue de întărire a securității conturilor de investiții.
„Departamentele noastre de dezvoltare a produselor çi de securitate colaborează pentru a livra soluții care combină siguranța fondurilor cu o experiență de utilizare rapidă çi intuitivă. Monitorizăm activitatea infractorilor cibernetici, inclusiv în zone precum dark eb, pentru a identifica çi anticipa posibile amenințări. Pe baza acestor observații, ne adaptăm constant procedurile çi luăm măsuri proactive. Le reamintim în mod regulat clienților noçtri să nu acceseze linkuri suspecte çi să activeze măsuri suplimentare de protecție”, a declarat Adam Dubiel, Chief Product & Technology Officer în cadrul XTB.
Mai multe informații despre securitatea în mediul online çi protecția împotriva fraudelor pot fi obținute accesând acest link.