One United Properties (BVB: ONE), a raportat pentru primul trimestru din 2025 o cifră de afaceri consolidată de 352,1 milioane lei, în scădere cu 16% față de aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea a fost generată în principal de lipsa reevaluărilor la valoare justă ale unor proprietăți, proces care are loc semestrial, și nu reflectă o deteriorare a performanței operaționale a companiei.
Segmentul rezidențial continuă să genereze venituri
Veniturile din vânzările de proprietăți rezidențiale au crescut cu 1%, atingând 309,1 milioane lei, însă venitul net a scăzut cu 5%, până la 111,1 milioane lei, din cauza structurii portofoliului – majoritatea unităților vândute provin din dezvoltări aflate în construcție, care au marje mai reduse comparativ cu cele finalizate. Cu toate acestea, marja netă s-a menținut la un nivel solid, de 35,9%.
În T1, au fost vândute și pre-vândute 146 de unități (inclusiv comerciale), cu o suprafață totală de aproape 14.800 mp și o valoare de 45,1 milioane euro. Cererea a fost concentrată în special pe proiectele One Lake District și One High District, iar peste 77% din totalul apartamentelor disponibile erau deja contractate la finalul trimestrului.
Stabilitate pe segmentul comercial și investiții în dezvoltare
Veniturile din chirii au crescut cu 3%, ajungând la 39,5 milioane lei, iar gradul de ocupare al portofoliului comercial s-a situat la 97%. Portofoliul de închirieri include peste 144.000 mp, iar în T1 au fost închiriate sau prelungite contracte pentru o suprafață totală de peste 16.500 mp.
Un pas strategic important în T1 a fost semnarea achiziției unui teren de 21 de hectare pentru dezvoltarea One City District, proiect care va aduce pe piață circa 3.000 de unități rezidențiale adresate segmentului mediu-superior.
Poziție financiară robustă și perspective ambițioase pentru 2025
În ciuda scăderii profitului net cu 39%, până la 96,2 milioane lei, compania menține o poziție solidă de numerar – 491,2 milioane lei, în creștere cu 14% față de finalul lui 2024. Indicatorul loan-to-value a crescut ușor la 28%, în continuare mult sub media europeană, iar datoria netă reprezintă doar 10% din totalul activelor.
Pentru întregul an 2025, conducerea companiei vizează o cifră de afaceri de 1,55 miliarde lei și un profit net de 393,5 milioane lei, susținut de dinamica vânzărilor rezidențiale și expansiunea segmentului comercial.
Sursa: BVB.ro