MedLife (BVB: M), liderul pieței private de servicii medicale din România, a încheiat primul trimestru din 2025 cu o cifră de afaceri consolidată de 777,6 milioane lei, în creștere cu 20,3% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea s-a datorat extinderii prin achiziții, dar și evoluției pozitive pe principalele linii de business, în special spitale, laboratoare și rețeaua de clinici.
Cu toate acestea, profitul net consolidat a scăzut cu 19,4%, de la 13,1 milioane lei în T1/2024 la 10,6 milioane lei în T1/2025, în contextul majorării cheltuielilor operaționale și financiare. La nivel individual (Med Life SA), profitul net a fost de 245 mii lei, în scădere abruptă de la 4,1 milioane lei în perioada similară a anului precedent.
Creștere solidă pe spitale și laboratoare
Segmentul de spitale a generat venituri de 209 milioane lei, în creștere cu 38,5% față de T1/2024. Laboratoarele au raportat, la rândul lor, o creștere de 26,9%, până la 86,7 milioane lei, iar rețeaua de clinici a înregistrat venituri de 290,6 milioane lei, cu 17,5% mai mari.
Pe de altă parte, segmentul de stomatologie a avut o scădere de 6,8%, până la 30 milioane lei. Vânzările corporate s-au menținut stabile, iar farmaciile din grup au avut o creștere de 9,6%, până la 18,2 milioane lei.
Cheltuielile cresc într-un ritm alert
Cheltuielile operaționale ale Grupului au crescut cu 21,2%, ajungând la 735,2 milioane lei, din cauza scumpirii consumabilelor, creșterii cheltuielilor cu terții și salariile, precum și a intensificării investițiilor în infrastructură. Profitul operațional s-a majorat totuși ușor cu 5,3%, până la 43,9 milioane lei.
Pe partea de finanțare, MedLife a înregistrat pierderi financiare de 26,4 milioane lei, mai mari cu aproape 4 milioane lei față de T1/2024. Această presiune a venit în contextul extinderii datoriilor, pe fondul achizițiilor realizate.
Noi achiziții și expansiune internațională
În primele luni ale anului 2025, MedLife a anunțat două achiziții importante:
- Grupul Routine Med din Tulcea (60%), cu activitate spitalicească completă.
- All Clinic din Republica Moldova (70%), a doua extindere internațională a MedLife, după Ungaria.
Grupul își păstrează strategia de consolidare și dezvoltare, atât prin achiziții, cât și prin proiecte organice, susținute de majorarea recentă a facilităților de credit sindicalizat la 330 milioane euro, din care 50 milioane euro rămân disponibile pentru investiții viitoare.
Sursa: BVB.ro