AQUILA (BVB:AQ), este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, cu peste 30 de ani de experiență în această industrie, a înregistrat în 2024 venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior. Această performanță a fost susținută în principal de expansiunea segmentului de distribuție și de integrarea celor 3 companii achiziționate în 2024 – Romtec-Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL și Parmafood Trading SRL, care au generat aproximativ 6% din venituri.
Cătălin Vasile, CEO AQUILA:
„Strategia noastră de creștere, bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii și-a demonstrat eficiența. În ceea ce privește componenta de M&A, am finalizat două tranzacții în 2024 și sinergiile sunt vizibile inclusiv prin avansul vânzărilor cu 17% și EBITDA cu 14%. De asemenea, am avansat discuțiile pentru achiziția companiei KITAX Kft, pentru care am primit aprobarea acționarilor în ianuarie 2025. Prin această achiziție vom deveni un jucător activ pe piața din Ungaria, completând strategia AQUILA de integrare a unor linii de afaceri noi cu dezvoltare imediată și marje de profitabilitate atractive. Acțiunile strategice întreprinse ne poziționează pentru a atinge obiectivul de dublare a EBITDA până în 2026, având ca reper anul 2021.”
În structura veniturilor în 2024, segmentele de afaceri distribuție și logistică au înregistrat creșteri de 18%, respectiv 10%, în timp ce segmentul de afaceri transport a înregistrat o ușoară scădere de 3%. Veniturile aferente brandurilor proprii, din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă și Yachtis), respectiv categoria produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes), au avut un avans de 40% în 2024, până la aproximativ 128 milioane de lei.
Venituri în creștere cu 17% a obținut și compania achiziționată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători din piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.
Marja brută din vânzarea mărfurilor s-a menținut la 20%. EBITDA a înregistrat o creștere de 14%, până la 176 milioane de lei, iar profitul net înregistrat a fost de 90 milioane lei, în scădere cu 7%. Impozitul pe profit de minim 1% din venituri intrat în vigoare în 2024 și costurile mai mari cu angajații au fost factori care au impactat rezultatul net.
În 2024, AQUILA a realizat investiții în valoare de 65 milioane de lei pentru cumpărarea de mijloace de transport și echipamente de depozit și automatizări.
Mai multe detalii legate de activitatea și realizările AQUILA în 2024 găsiți aici
Despre AQUILA
AQUILA este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuției de bunuri de larg consum din România și regiune, având un model de afaceri integrat care acoperă distribuția, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum și activități de producție.
Cu o prezență extinsă în Republica Moldova, compania oferă soluții eficiente și personalizate, sprijinind partenerii în optimizarea lanțului de aprovizionare. Prin infrastructura modernă și rețeaua extinsă în 3 țări, AQUILA asigură disponibilitatea unei game largi de produse în peste 72.000 de puncte de desfacere, inclusiv magazine tradiționale, rețele moderne de retail și platforme online. Portofoliul AQUILA, format din peste 15.000 de produse, include atât mărci proprii precum Gradena, LaMasă și JetXpert, cât și branduri globale de renume, precum Kinder, Lavazza, Whiskas și Mutti. Prin cele 4 achiziții recente, compania și-a consolidat poziția în piața regională, oferind clienților o gamă extinsă de produse, atât bunuri de larg consum, cât și soluții pentru întreținerea autoturismelor și echipamente de protecție a sănătății și a siguranței muncii. AQUILA operează prin 4 canale principale de distribuție, având ca obiectiv strategic dezvoltarea segmentului HoReCa printr-un portofoliu complementar și sinergii cu companiile achiziționate și deține cea mai extinsă și performantă flotă de distribuție din regiune de peste 1.600 autovehicule, din care mai mult de 200 sunt autocamioane.
În 2024, AQUILA a înregistrat venituri record, de aproape 3 miliarde de lei, în creștere cu 17% față de anul anterior, susținute de strategia de creștere bazată pe consolidarea segmentului de distribuție, diversificarea portofoliului și dezvoltarea brandurilor proprii.
Fondată în 1994 de antreprenorii Alin Adrian Dociu și Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori București (BVB) în noiembrie 2021. Din grupul AQUILA fac parte 5 companii AQUILA Part Prod Com SA (compania-mamă) și filialele sale PRINTEX SA,Trigor AVD SRL, Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL și Parmafood Trading SRL. Acțiunile companiei (simbol AQ) sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București și în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell. În 2024, prețul acțiunii AQUILA a înregistrat o creștere de peste 25%, poziționând compania în top creșteri din indicele BET.
Cu peste 3.200 de angajați, inclusiv 5% străini, AQUILA susține o cultură organizațională bazată pe diversitate și incluziune. AQUILA este dedicată creării de valoare pe termen lung pentru investitori, angajați și comunități, integrând principiile ESG în strategia sa de afaceri. Prin inițiative durabile, transparență dovedită de scorul maxim VEKTOR by ARIR 10 și eficientizarea operațiunilor, compania promovează un mediu de lucru incluziv și un angajament ferm față de comunitățlle în care activează. Pentru performanțele realizate în domeniul ESG compania a fost recompensată în anul 2024 cu medalia de bronz Ecovadis.