O tranzacție semnificativă cu acțiuni DN AGRAR (BVB: DN), una dintre principalele companii agroalimentare integrate din România și cel mai mare producător de lapte de vacă din Europa, a fost raportată ieri, 06 octombrie, pe piața AeRO. Au fost vândute 3,18 milioane de acțiuni, în valoare totală de 7,6 milioane lei, de către Jan Gijsbertus de Boer, și AM Advies B.V., potrivit datelor transmise Bursei de Valori București.
Declarațiile conducerii DN AGRAR
„Tranzacția marchează un moment semnificativ întrucât consolidează deținerile investitorilor instituționali în DN AGRAR, cea mai mare companie din piața AeRO. Intrarea acestora validează încrederea în viziunea noastră și în Strategia de Dezvoltare anunțată în luna mai, definită nu doar prin extinderea activității principale din sectorul laptelui, ci și prin crearea unor linii de afaceri complet noi”, a declarat Peter de Boer, CEO DN AGRAR Group.
Acesta a adăugat că pasul este cu atât mai important cu cât piața AeRO atrage în mod tradițional preponderent investitori individuali, iar consolidarea participării instituționale arată maturizarea companiei și a pieței.
Rezultate solide și planuri de creștere accelerată
De la listarea pe piața AeRO în 2022, acțiunile DN AGRAR au înregistrat o creștere de peste 300%, compania situându-se constant în topul emitenților din indicele BETAeRO în ceea ce privește lichiditatea — la un nivel comparabil cu unele companii de pe Piața Principală.
Pentru 2025, compania estimează o cifră de afaceri între 215 și 225 milioane lei, și un profit net între 48 și 52 milioane lei, față de 32 milioane lei în anul anterior.
Obiective pe termen lung
În mai 2025, DN AGRAR a anunțat Strategia de Dezvoltare 2025–2030, construită în jurul a cinci piloni strategici: extinderea liniilor de business existente, diversificarea surselor de venit, creșterea sustenabilă, digitalizarea și optimizarea costurilor, precum și crearea de valoare pentru acționari.
În centrul acestui planul se află o investiție semnificativă pentru creșterea capacității de producție de lapte, cu obiectivul de a atinge până în 2030 o producție anuală de 150 de milioane de litri, dublu față de estimarea pentru anul 2025. Strategia vizează nu doar consolidarea activităților de bază, ci și lansarea unor noi linii de afaceri, care vor diversifica semnificativ baza de venituri și vor poziționa DN AGRAR ca dezvoltator de clustere industriale integrate în agricultură, cu potențialul de a dubla EBITDA până în 2030 sau a depăși acest nivel.
De asemenea, a fost definit un plan strategic pentru transferul în Piața Principală, cu obiectivul de a realiza tranziția la sfârșitul anului 2026 sau începutul anului 2027.
Sursa: BVB.ro