Purcari Wineries (BVB: WINE), principalul producător de vin din Europa Centrală și de Est („ECE”), a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2025.
În T1, veniturile grupului au totalizat 91,1 milioane RON
În primul trimestru din 2025, veniturile grupului au totalizat 91,1 milioane RON, marcând o creștere de 12% față de aceeași perioadă din 2024, în contextul unei baze de comparație ridicate, care includea vânzări de 5 milioane RON generate de Ecosmart – entitate care nu mai este consolidată în prezent. Dacă excludem contribuția Ecosmart din T1 2024, veniturile comparabile indică o creștere de 18%. EBITDA s-a situat la 23,9 milioane RON, echivalentul unei marje de 26%. Ajustată cu impactul modificărilor contabile legate de recunoașterea compensațiilor în acțiuni, EBITDA ajustată a crescut cu 12% de la an la an, marja ajungând la 29%. Nu în ultimul rând, în perioada ianuarie-martie 2025, profitul net s-a diminuat cu 17% de la an la an, până la 9 mil. lei
,,Suntem mulțumiți de performanța noastră în primul trimestru, cu atât mai mult cu cât aceasta a fost realizată într-un context economic volatil. Accentul pus pe consolidarea valorii brandurilor, o politică de prețuri bine calibrată și agilitatea operațională continuă să genereze rezultate pozitive. Între timp, am continuat să investim în dezvoltarea activelor și capacităților noastre. Având la bază un fundament solid și parteneriate strategice în dezvoltare, rămânem încrezători în capacitatea noastră de a îndeplini atât obiectivele pentru întregul an, cât și pe cele stabilite pe termen mediu.’’ a declarat Alexandru Filip, Director General Purcari Wineries.
Aspecte comerciale – cheie pentru T1 2025
- România: +26% în T1 2025 față de anul precedent, cu performanțe solide în comerțul modern și un impuls puternic generat de campaniile de marketing începute din T4 2024.
- Moldova: +13% față de aceeași perioadă a anului trecut, dublând veniturile față de T1 2020 printr-o performanță solidă în cadrul comerțului modern.
- Bulgaria: +25% în T1 2025 față de anul precedent datorită extinderii în comerțul tradițional și în HoReCa; listări noi pentru brandurile Purcari și Angel’s Estate.
- Piețele ECE: Republica Cehă și Slovacia au crescut cu 27%, în timp ce Ucraina a înregistrat o majorare de +26% față de T1 2024, brandurile Purcari și Bostavan având rezultate remarcabile.
- Polonia: Creștere bazată pe volum într-un mediu fiscal competitiv.
- Alte țări: O ușoară scădere față de T1 2024; regiunea MENA a înregistrat o creștere solidă, în timp ce Asia și America au avut un început mai lent.
Purcari Wineries Public Company Limited este unul dintre cele mai mari grupuri de vinuri și brandy din regiunea Europei Centrale și de Est. Grupul gestionează aproximativ 2,000 hectare de podgorii și operează șapte platforme de producție în România, Moldova și Bulgaria. Purcari Wineries este lider pe segmentul vinurilor Premium din România și cel mai mare exportator de vin din Moldova, livrând în peste 40 de țări.
Sursa: BVB.ro